Alla inlägg under oktober 2011

Av Kristina Nordlund - 22 oktober 2011 21:19

Ibland önskar jag mig det rosa kortet, så jag kunde åka till folk själv. Än att alla ska ta sig till mig hela tiden. Så snyft att jag inte tagit det än, men förhoppningsvis så kommer det fixa sig. Vill ju träffa folk som bor en bit ifrån mig. 

Imorgon är det dags för Ronja`s dop, ska bli så trevligt så.  

Nu är det iaf Tv innan det är dags att sova.

Goder natter på er gott folk

   

Av Kristina Nordlund - 20 oktober 2011 20:55

Idag var det till skolan, för jag hade ett möte. Sen fick jag tillbaka papper från C. Det jag skrivit håller och jag ska bara fixa lite. Men bättre än förut =) Så det kändes skönt. Sen gick jag till A och K för Acke mys och så klart Ronja. Ronja blir bara större tjej, runt 7kilo. Acke och jag gick hem till honom själva medans de var på BVC. Vi fick egen tid =)   Sen så blev det lite bättre planering inför Ronjas dop på Söndag i Björkvik. Så det ska bli kul. Tanterna fick Vila då de skötte sig så bra igår. Så det blev mockning, mys och mat. Men det var ju de nöjda över.    Acke bus     Lilla söta Ronja   Kram på er  

Av Kristina Nordlund - 20 oktober 2011 20:45

Gårdagen bestog av att jag drog täcket överhuvud och kände för inget igen. Men jag motionera tanterna iaf i stallet ;) De fick gå över bommar och tror de undra om morsan deras blivit knäpp, kanske det  

Lillis var superduktig och tjafsa inte imot. Jag gick brevid och höll på båda sidorna av manken och hon böjde fint och gick på bra över "bommarna". Honey tyckte jag var jobbig som krävde, men hon är lätt att få ner. Men sen kan hon då oxå ha huvud vid fötterna och gå. Så jag fick mana på henne lite så hon höjde huvud till en bättre nivå. Men gick på bra tillslut. Så sen fick de mat och sova.


       Min fina bana hihi. Kram på er



Av Kristina Nordlund - 18 oktober 2011 19:00

Japp, regnet vräker ner. Men jag motionerade båda tanterna. Blev "lösa tyglar", vilket Honey fatta till slut. Men hon ville helst busa runt =) Men sen kommer mer regn och Lillis trodde hon skulle komma undan. Men nej nej, tog borte delen av stallet och fick gå brevid menken och träna henne. Hon gav upp till slut och jobba på bra, så de blev klapp och mys. Dom har nattelampan tänd och jag måste natta dom sen och ge mat. De får sova inne inatt. Nu ska det mysas i soffan innan sista utegången.

kram på er

Av Kristina Nordlund - 18 oktober 2011 13:15

Nu har jag vart orkelös i 3 dygn, orkar inget,vill inget Och nu regnar det med =(

Vill inte plugga, vill bara ligga under täcket och glömma bort mig själv. 

Men jag rensa lite i sadelkammaren, men skulle kunna forsätta lite mer. Tanterna har iaf täcken på sig ute så de inte fryser om sina rumpor. Vad de ska göra ikväll tror jag vet nu, men om det regnar mer tror jag att jag skippar det.

    Jaja kram på er så länge...

Av Kristina Nordlund - 17 oktober 2011 18:42

Jaha, vilka positiva tanter jag har idag. Iaf Honey, henne tömkörde jag, men tappa bort mig ibland så bode blev lite vingliga. Men annars gick hon på bra  i skritten och arbeta till och från. Den andra tanten var inte glad, för hon fick gå med gummisnodd när jag longerade henne. Och va hon kämpa imot i höger varv, skutt och sparka bakut. Jag fick till omed se en när bild av hennes bakfot. Men hon missa mig   och vad arg hon var för det. Som sagt hon vill inte arbeta. Men hon gav upp till slut och jag var nöjd med dagens resultet. Hon hoppa det lilla hindret på 20 cm i sin arga stund. Nu har dom täcken på siug och spatserar i hagen. Så nu blir det soffmys med vovvarna och sen nattiz promis och äntligen få sova.

Så ha en bra kväll alla, kram på er....

   

Av Kristina Nordlund - 17 oktober 2011 18:42

Jaha, vilka positiva tanter jag har idag. Iaf Honey, henne tömkörde jag, men tappa bort mig ibland så bode blev lite vingliga. Men annars gick hon på bra  i skritten och arbeta till och från. Den andra tanten var inte glad, för hon fick gå med gummisnodd när jag longerade henne. Och va hon kämpa imot i höger varv, skutt och sparka bakut. Jag fick till omed se en när bild av hennes bakfot. Men hon missa mig   och vad arg hon var för det. Som sagt hon vill inte arbeta. Men hon gav upp till slut och jag var nöjd med dagens resultet. Hon hoppa det lilla hindret på 20 cm i sin arga stund. Nu har dom täcken på siug och spatserar i hagen. Så nu blir det soffmys med vovvarna och sen nattiz promis och äntligen få sova.

Så ha en bra kväll alla, kram på er....

   

Av Kristina Nordlund - 17 oktober 2011 12:47

För nån vecka sen var det Hästloppis på ingvaldstorp och jag hitta 4 täcken till Lillis, som sitter bättre än alla andra innetäcken hon har. Det var juu inte dyrt så jag passade på. Men såg flera fina grejer som var tyvärr lite dyra och som tur hade jag inte mer pengar på mig  .  Men inköpet blev bra och hon kan mysa hela vintern nu.



 Svart fleece med guldkant märke från Bärjes  Grå ylletäcke märke ?  Grönt fleecetäcke märke "Jascon"   Grått fleece med hals märke "Jascon"   Mysigt värre, kram...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards