Alla inlägg under augusti 2011

Av Kristina Nordlund - 23 augusti 2011 21:26

Som sagt lite duktig har man vart idag    Jag farde till skolan på morgonen, hade lektion, upp på Loftet plugga lite mer, gick till syon och fick 50 p till på Loftet. Så nu slutar jag kvart över 3 på Tisdagar. Det ska jag väl överleva. Mäste ringa CSN imorgon för jag har tappat bort Ändringspappret så jag kan fixa full tid. Sen träfajag Mia på stan och jag måste verligen in och hälsa på dom en varm dag med hundarna, så hon får se hur Mira vuxit till sig. Sen köpte jag DYR kattmat på Coop inne istan, missarna var i behov av det. Men 102 kr för 4kg   , lite får jag skylla mig självsom inte gick till Willys. Men då hade Walle pissat på sig, så jaja. Nu har jag iaf gosat och haft på idomin på alla små ställen, så hästarna ser ut som pricki korv    Honey får ha öppet på benet nu på kvällen så det andas, för imorgon får jag sätta bandage på det igen. Lillis vill inte att man petar på benet, för det gör ajaj. Till och med när jag bara har på idomin. Stackars små tanter . Imorgon ska jag möta upp A till Sv lektionen så hon inte ser så förvirrad ut. 

Nu ska jag Emma och Walle sova, så god natt på er gott folk...

   

Av Kristina Nordlund - 22 augusti 2011 21:42

I lördag fyllde mamma 57 år. Inte blir hon yngre kära mor, men ett Stort GrattisTill Mamma i efterskott,,, 

  

  

Av Kristina Nordlund - 22 augusti 2011 21:13

Jaha, så kanske man ska uppdatera vad som hänt sen torsdag.

Ja, torsdag börja med skola en halv dag, för sen mådde inte jag bra. Det sa en lärare med  när jag inte fick tag på Charlotta. Sen gick jag till Ann och Kamilla, för handla är ju ett tvungen. Så det var den enda tiden Ann hade tid. Nu har iaf hundarna mat i ca 2 månader. Sen blev det  mys i soffan med mina små pälsklingar.

Fredag bestog av att ha täcket över huvud, faan vad det känns som nån drar ett band hårt runt huvud. Men men.

Lördag bestog av jag och Peter  var ute med hundarna, fixa hagen vid vägen åt hästarna och gjorde en potatisgratäng. Sen blev det soffan, det var skönt.

Söndag bestog av attjag tog ut hästarna, sen på eftermiddagen kom det 1kubik börkved. Som jag tog hand om på direkten. kände i ryggen efter halva, men in skulle det. Sen blev det mys i soffan med pälskingarna. Emma och Chevan var på ett riktigt kurr humör, 1 1/2 timme låg dom på mig. Katt päls ska väl vara bra ? ;)

Idag ringde jag Vet för Lillis andra spruta. Så jag släppte dom i lilla hagen vid stallet. Hon var lite arg för att jag tog bara in henne. Men det var över på 5 min och sen fick hon gå ut igen som en nöjd liten tant. Idag myste jag med dom och gissa om jag hitta ett 1 cm lång och 1/2 cm djupt  på Honey, alltid är det nåt. Gjorde ett jodopax omslag för att få ut väskan. Hon har ett skrapsår mitt på bogen oxå som flugorna älskar  Fila fötterna på henne oxå

Lillis har  lyckas haft av "extra" tån (glömt vad den kallas just nu) på höger bak och det var lite gegga och hon blev inte glad när jag gjorde rent. Ibland kan man undra vad man gett sig in på, men dom är ju söta   Har oxå hunnit göra matlådor, mumma   och hunnit städat lite oxå.

 

Kram kram nu går jag och walle och sover... skola imorgon... puss och kram  

Av Kristina Nordlund - 18 augusti 2011 10:09

I måndags blev det inte mycke knopp mer än skolan och höra att efter 2 veckor att städningen är godkänd i huset. Men hon ville att jag skulle klippa gräset, men sa att jag gjort det. Men gräs VÄXER döööö. Sen blev det tjat på att  flytta hästarna. Nu har hon vaknat.

Tisdag vet jag inte v ad jag gjorde, börjar nog bli gammal och senil   

Igår var jag först i skolan för att sen möta upp Ellinor och sedan gå och hämta hennes son Oliver. Sen traskade vi till Johanna och kolla på liten bebis   . Fick en lampa och en tänkar leksak åt hundarna. Tack. Sen bar det hemåt och fort ut med hundarna som ensamna förlänge. Mira tyckte leksaken var riktigt skoj, låg ju godis i. Tog henne en halv minut för henne att fatta. Walle såg ut som ett fån och börja krafsa på den som om det hjälpte, så jag fick hjälpa honom lite. Jag frös som ett f***n igår när jag la mig, kan inte bli sjuk nu. Men tror den lilla grymma fästingen som åt på mig har nåt med saken att göra. Har inte haft en fästing sen jag v ar liten tror jag. Men denna skulle allt äta på mig, ÄCKLIGA SMÅ DJUR, som inte gör nån nytta.

Idag, just nu sitter jag i skolan och väntar på att tiden ska gå. För efter plugget ska jag klippa klorna på Acke och se Kamilla`s och Ann`s nya lgh och gosa Ronja.

Hejs svejs så länge...

Av Kristina Nordlund - 15 augusti 2011 19:05

I fredags skulle jag upp, tjena jag somna om så inge plugg. I lördags sov Wale och jag gött i sängen till 1300. Börjar tro att jag är trötter. På eftermiddagen grillade jag med Goa grannarna under mig och blev väldigt mätt =) Fintastek, små kycklingvingar ,potatis och Bea sås, mmm gott. På Söndag fick jag låna deras tvättmaskin då min inte är inpluggad än. så nu är allt rent iaf. Hundarna fick sitta ute en stund och gissa om Mira vad glad att få ha dragkamp med trädet. Hennes nöje =) Walle ville inte vara ute  utan att se mig, starckars lilla pojken. 

Idag var det inte poppis att gå upp, fy faaan vad seg jag var. Men jag kom iväg, men kan inte påstå att det blev mycke gjort på EM. Hem det bärde sen och Walle och jag somna såklart i soffan. Men får väl gööra som Louise tycker, ta mina roliga piller så jag blir pigg igen. det är igentligen B-vitamin, multivitamin, krom, järn och rosenrot. Bara att börja...

mina kära tanter står och ugglar i hagen, tror dom vill ha lite uppmärksamhet. Här om dan när jag tog in dom var dom SUPER pigga. Så tror dom vill röra på sig, men jag har inte hittat motivationen än.

 

Nu ska jag kolla på Bröllop och jäkelskap, svensk buskis. För imorgon blir det en liten sovmorgon.

 

Natti på er   

 

 

Av Kristina Nordlund - 11 augusti 2011 19:41

Idag har det inte hänt så mycke. Jag har gått på mina lektioner och Johanna kom på besök med Lukas och Klara. Klara är en söt liten tjej, men inge gullande då hon sov för johanna. Så får gulla en annan dag när hon är vaken, för hon är en pratig liten dam. Blev inge fika hos Johanna heller för hon hade frisör tid, men vi tar det nästa vecka istället.  Louise, hundarna tackar och bugar henne just nu, deras mat är snart slut och fattig som man är, så får man låna. Men det ska tillbaka så fort  möjligt. Så tack Louise    När jag kom hem så skulle jag städa, men nej kom inte så långt. Får ta det imorgon istället.  Snart är det sommar med Ernst, jippie

kram kram

Av Kristina Nordlund - 10 augusti 2011 16:07

Idag var jag helt SJÄLV på Loftet. Inte kul. Ingen att prata med och så kom värsta sommar regnet ner. Det blev lite matte innan jag gick till VÅRT bord och åt min lunch helt själv. Gud vad trist...

Sen väntade jag på SvB lektionen och där var det än kille som inte kunde HÅLLA KÄFTEN, till och med att C blev irriterad på honom   

Och så fick jag skav av skorna, blää...

Hoppas det blir bättre imorgon, för då kommer iaf Louise =)

Så då behöver jag inte vara helt själv. Nu sitter jag här hemma och somnar framför datan, funderar på att vila ögonen framför Tv och sen ta tag i mat och djur.

Varför kan inte alla vara samllade denna termin för oxå, helt själv är inte kul utan mina älskade vänner, som kröp in i mitt liv   

 

Jaja kram på er alla...

Av Kristina Nordlund - 10 augusti 2011 15:56

Igår kväll öppna sig skyarna och Gud vad Mira blev en LITEN hund i stor kropp. Det blixtra och dundra och det hatar hon. Så hon blev en knähund, förföljare allt för att INTE vara själv. Walle bryr sig inte. Men det måste vara collien i henne lr kanske schäfern med. Får när min mamma var liten hade hon en STOR renrasig schäfer pojke i knäet varje gång det blixtra och dundra. Så hur fega är vissa hundar igentligen, när dom annars är största bäst och vackrast   . Det är ju tur att hon är söt     

 

  

Min lilla söta fegis <3

 

Kram kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards